Typowe objawy wadliwego hydraulicznego wspomagania układu kierowniczego

Nie powinno być żadnych stałych wibracji odczuwalnych na kierownicy, a pojazd nie powinien w ogóle drżeć, z wyjątkiem jazdy po podmytych drogach żwirowych. Jeśli zauważysz występowanie któregokolwiek z tych dwóch objawów, prawdopodobnie coś jest nie tak z układem kierowniczym.

Twój samochód może sprawiać wrażenie, jakby się trząsł lub możesz odczuwać wibracje na kierownicy z powodu zużytych drążków kierowniczych. Zgodnie ze swoją nazwą, drążki kierownicze są częściami, które łączą zębatkę kierowniczą lub przekładnię kierowniczą ze zwrotnicami przymocowanymi do kół i piast kół. 

Jednak każdy z tych stanów może być również wynikiem opony z wybrzuszeniem lub opony wymagającej wyważenia. Innymi częstymi przyczynami są oszklone lub wypaczone tarcze hamulcowe oraz nierównomierne zużycie klocków hamulcowych. To samo może się zdarzyć, jeśli pojazd wymaga wkrótce wyrównania kół. 

Nierówna kierownica

Problem może dotyczyć podzespołu hydraulicznego układu wspomagania kierownicy, jeśli kierownica jest niestabilna, ponieważ można łatwo wykonywać ruchy do przodu i do tyłu, nawet jeśli nie zmieniasz kierunku jazdy. 

Hydraulicznego układu wspomagania
Zużyte połączenia łączące skrzynię kierowniczą mogą być przyczyną nieprawidłowego działania hydraulicznego wspomagania kierownicy

Najbardziej potencjalnymi przyczynami tego problemu są znacznie poluzowane i zużyte drążki kierownicze lub nawet zużyta przekładnia kierownicza. W normalnych warunkach powinieneś odczuwać jedynie responsywną kierownicę, która pozostaje wycentrowana nawet podczas ruszania na prostym odcinku drogi. Luz w kierownicy powinien być minimalny lub zerowy. 

Samochód unosi się nad nierównościami drogi

Jazda samochodem powinna być komfortowa, ale nie zbyt wygodna. Jeśli podczas jazdy występują nierówności na drodze, a pojazd podskakuje jak na trampolinie lub unosi się jak łódź na falach, niekoniecznie przyczyną jest układ kierowniczy, ale prawdopodobnie zużyte amortyzatory lub kolumny zawieszenia. Zużyte amortyzatory i kolumny mogą jednak prowadzić do potencjalnie niebezpiecznych problemów podczas kierowania pojazdem. 

5 najważniejszych powodów, dla których Twój samochód się trzęsie lub wibruje Objawy i rozwiązania w filmie.

Za każdym razem, gdy pokonujesz zakręty, szczególnie te ostre, ciężar pojazdu odchyla się od zakrętu, od opon drugiej strony. Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i zawieszenia ma na celu przeciwdziałanie przenoszeniu ciężaru w celu utrzymania przyczepności. 

Amortyzatory i rozpórki mają kluczowe znaczenie dla tego procesu. Oznacza to, że chociaż niekoniecznie są one bezpośrednią częścią układu kierowniczego, nadal są ze sobą połączone. Jeśli amortyzatory i rozpórki są już stare, należy je jak najszybciej wymienić. 

Trudno obracająca się kierownica

Wspomaganie kierownicy jest powszechne w większości SUV-ów, samochodów osobowych i ciężarowych spotykanych obecnie na drogach. Pompa hydrauliczna, w niektórych modelach wyposażona w silnik elektryczny, pomaga kierowcy w obracaniu opon podczas skręcania kierownicą.

Posty z tej samej kategorii: