Jak najlepiej wykorzystać upominki reklamowe

Upominki promocyjne to przedmioty, takie jak kubki czy długopisy, na których umieszczono logo lub nazwę firmy. Są one również znane pod innymi nazwami, takimi jak swag, merchandise, branded products lub promo goods. 

Upominki te, jak sama nazwa wskazuje, służą do promowania firmy i mogą być rozdawane w formie artykułów promocyjnych w celu zwiększenia świadomości marki lub odsprzedawane lojalnym konsumentom. Produkty promocyjne, rozdawane bezpłatnie lub za niewielką opłatą i oferujące markom wiele ciekawych korzyści, należą do najbardziej przyjaznych dla budżetu strategii marketingowych, jakie firma może kiedykolwiek zastosować.  

Tumblery, kubki, szklanki i filiżanki, idealne do użytku wewnątrz i na zewnątrz, są idealnymi podręcznymi narzędziami promocyjnymi.

Czy produkty promocyjne naprawdę działają?

W badaniu z 2016 r. przeanalizowano skuteczność używania markowych gadżetów. Odkryto, że wiele osób ma tendencję do przechowywania przedmiotów promocyjnych przez średnio 8 miesięcy, co może wydłużyć żywotność Twojego prezentu daleko poza inne taktyki marketingowe, takie jak marketing e-mailowy czy reklamy PPC.   

Niemniej jednak rzeczywisty czas przechowywania produktu zawsze zależy od konkretnego produktu. Na przykład parasole są zwykle używane przez 14 miesięcy, a kapelusze tylko przez 7 miesięcy.

To samo badanie ujawniło również, że konsumenci ci stają się zazwyczaj cennymi ambasadorami marki, a ponad połowa z nich po zakończeniu korzystania z towaru oddaje go innym osobom.

Na dowód tego, że artykuły promocyjne zwiększają świadomość marki, badanie wykazało, że większość konsumentów zapamiętała marki, które podarowały im czapkę lub koszulkę. Z drugiej strony, w innym badaniu wykazano, że większość odbiorców upominków promocyjnych pamięta nazwę reklamodawcy produktu, inni prowadzą interesy z reklamodawcą produktu, a jeszcze inni po prostu lubią otrzymywać takie przedmioty – to kolejny dowód na to, że artykuły promocyjne naprawdę działają.

Krótka historia artykułów promocyjnych

Guziki okolicznościowe były pierwszymi znanymi przedmiotami promocyjnymi w Stanach Zjednoczonych, których powstanie datuje się na 1789 r., kiedy to Jerzy Waszyngton został wybrany na prezydenta. 

Chociaż zorganizowany przemysł powstał dopiero w późniejszej części XIX wieku, na początku XIXth wieku w wielu przypadkach drewniane specjały, linijki i kalendarze były wykorzystywane jako artykuły promocyjne. 

Jasper Meek, drukarz z Coshocton w stanie Ohio, jest uważany za twórcę tej branży. To on przekonał miejscowy sklep obuwniczy do zaopatrywania lokalnych szkół w markowe torby na książki z nadrukowanym logo. Jasper, wraz z Henrym Beachem, lokalnym konkurentem, wkrótce zaczął odsprzedawać markowe artykuły promocyjne, takie jak kalendarze, wachlarze i torby z marmuru. 

Okulary przeciwsłoneczne to obowiązkowy element wyposażenia w miesiącach letnich. Zadbaj o to, aby Twoi klienci zawsze wyglądali jak najlepiej dzięki parze markowych okularów przeciwsłonecznych, które stanowią wyjątkową i zabawną okazję do promowania Twojej firmy.

Popularne rodzaje artykułów promocyjnych 

Istnieje niemal nieskończona lista produktów, które można oznaczyć logo lub nazwą firmy w celach promocyjnych. Chociaż istnieją bardziej powszechne i popularne przedmioty, takie jak długopisy, kubki, podkładki pod mysz i koszulki, jest również miejsce na kreatywność przy podejmowaniu decyzji o wyborze przedmiotów do oznaczenia marką. Oto kilka innych produktów, które można wykorzystać do promocji firmy lub marki.  

Drinkware

Tumblery, kubki, szklanki i filiżanki, idealne do użytku wewnątrz i na zewnątrz, są idealnymi podręcznymi narzędziami promocyjnymi. 

Karteczki samoprzylepne i dzienniki 

Wszyscy uwielbiają robić notatki, dlaczego więc nie zadbać o to, aby klienci mieli je przy sobie, a jednocześnie, aby Twoja firma nie umknęła ich uwadze?

Okulary przeciwsłoneczne

Okulary przeciwsłoneczne to obowiązkowy element wyposażenia w miesiącach letnich. Zadbaj o to, aby Twoi klienci zawsze wyglądali jak najlepiej dzięki parze markowych okularów przeciwsłonecznych, które stanowią wyjątkową i zabawną okazję do promowania Twojej firmy. 

Torebki 

Torby typu totes są również czule nazywane torbami typu swag i stanowią idealny nośnik marki, ponieważ ich przestronna biała przestrzeń daje więcej niż wystarczająco miejsca na umieszczenie logo. Ich rozmiar sprawia, że są one również najlepszym miejscem do przechowywania pozostałych markowych upominków promocyjnych. 

Przyrządy do pisania

Długopisy to przedmioty, których nigdy nie można pominąć, jeśli szuka się czegoś, na czym można umieścić logo. Długopisy są używane codziennie, zarówno w domu, jak i w pracy.

Torby typu totes są również czule nazywane torbami typu swag i stanowią idealny nośnik marki, ponieważ ich przestronna biała przestrzeń daje więcej niż wystarczająco miejsca na umieszczenie logo.

Najlepsze sposoby wykorzystania produktów promocyjnych

Produkty promocyjne są używane na całym świecie jako najlepsze narzędzia upominkowe. Mimo, że świadomość marki jest uważana za najczęstsze zastosowanie tych artykułów promocyjnych, można je również wykorzystać jako narzędzie sprzedaży, do nagradzania pracowników lub do promowania spraw dla organizacji non-profit. Istnieje wiele sposobów na efektywne wykorzystanie towarów, a niektóre z nich są następujące:

Brand Store 

Większość marek, zwłaszcza w branży piwowarskiej, sprzedaje swoje artykuły promocyjne i towary za pośrednictwem sklepu internetowego lub witryny internetowej. Pomaga to marce nie tylko w pokryciu kosztów artykułów promocyjnych, ale także oferuje podwójną korzyść – zwiększa świadomość marki wśród konsumentów korzystających z tych towarów. 

Upominki dla firm 

Nie masz już pomysłów, co podarować swoim cennym klientom? Artykuły promocyjne z Twoim logo mogą być idealnym prezentem, który wzmocni świadomość marki. Ponadto są to również doskonałe narzędzia marketingu konkurencyjnego. 

Upominki dla pracowników 

Artykuły promocyjne mogą być także wykorzystywane do przyjmowania nowych pracowników lub jako coroczne upominki firmowe dla pracowników. Te narzędzia marketingowe są nie tylko efektywne kosztowo, ale mogą także pomóc w utrzymaniu pracowników i zwiększeniu ich lojalności. 

Wydarzenia

Wysokiej jakości pamiątki mogą służyć uczestnikom jako namacalne przypomnienie wydarzenia. 

Promocje

Nikt nie może odmówić darmowych prezentów. Jeśli dasz swoim klientom nagrodę, oni odwdzięczą się tym samym, dzieląc się Twoją marką z rodziną i przyjaciółmi za każdym razem, gdy użyją Twojego kubka, torby, okularów przeciwsłonecznych czy długopisu. Markowe upominki to idealne narzędzia public relations.   

Targi i konferencje 

Artykuły promocyjne mogą być również wykorzystywane na targach i konferencjach, aby zwiększyć ruch na stoisku lub nagrodzić uczestników za ich patronat. Jeśli w imprezie biorą udział tysiące uczestników, możesz być pewien, że Twoje opakowania z towarem będą strzałem w dziesiątkę.  

Starannie wybieraj upominki promocyjne i wykorzystaj je w pełni, aby osiągnąć swoje korzyści! 

Posty z tej samej kategorii: