Prezenty biznesowe – co musisz wiedzieć o nich i o dawaniu prezentów

Dawanie prezentów biznesowych to bardzo poważna sprawa, której nie można po prostu uznać za rzecz oczywistą. Jako integralny aspekt Twojej kampanii marketingowej, pomaga to poprawić i umocnić kluczowe relacje, a także jest opłacalnym sposobem na rozpoznanie działań korzystnych dla Twojej firmy. Jest kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o prezentach biznesowych i prezentach jako całości.

Czym są Prezenty Biznesowe?

Większość form upominków biznesowych jest dystrybuowana do głównych klientów. Pracownicy przychodzą po nich, a następnie potencjalni klienci. 

Istnieje kilka powodów, dla których warto wręczać prezenty, począwszy od uznania pracowników miesiąca, a skończywszy na podziękowaniach dla długoletnich klientów. Jednak główny powód pozostaje ten sam, a mianowicie utrzymywanie relacji i poprawa osobistego związku między obdarowanym a obdarowanym. 

Prezenty biznesowe

Upominki różnią się od zachęt w tym sensie, że są one oferowane bez dokładnych warunków wstępnych dotyczących wyników. Różnią się one również od specjalności reklamowych, ponieważ nie zawierają rażących reklam ani nadruków. Prezenty różnią się również od uznania, ponieważ nie są one zawarte w przepisanych programach. 

Nie oznacza to jednak, że nie będzie można czerpać korzyści z dystrybucji prezentów biznesowych. Dla kilku firm jest to istotny aspekt ich ogólnej strategii marketingowej. Prawie wszyscy na pewno zgodzą się, że jeśli robi się to we właściwy sposób, dawanie prezentów jest przystępnym sposobem na stworzenie poczucia partnerstwa ze wszystkimi cenionymi współpracownikami. 

Etyka wręczania prezentów

Zanim zaczniesz dawać prezenty biznesowe lub jakiekolwiek prezenty z tego tytułu, musisz wiedzieć, czy firma przyjmująca lub dająca ma zasady dotyczące prezentów. Istnieją firmy, zwłaszcza te z branży detalicznej, medycznej, finansowej i ubezpieczeniowej, które nie dopuszczają wszystkich rodzajów prezentów. Najczęstsze z nich to ograniczenia dotyczące wartości prezentu lub sytuacji, w których można go wręczyć. Jako potencjalni odbiorcy, jeśli ich firma opublikowała podręcznik etyki lub wdrożyła zasady dotyczące przyjmowania prezentów. Jeśli tak, upewnij się, że przestrzegasz ich wszystkich. Oto inne ważne wskazówki, o których należy pamiętać:

  • Nie ma co dawać prezentów, gdy trwa proces licytacji, nawet jeśli wypadnie w czasie wakacji. 
  • Hojne prezenty, takie jak luksusowe wakacje i samochody, mogą być używane tylko po odpowiednim rozważeniu. 
  • Nawet jeśli nie ma żadnych określonych ograniczeń, należy uważać, aby prezent nie wywarł złego wrażenia. Wszystko, co może wprawić obdarowanego w zakłopotanie lub spowodować naganę, może skończyć się sabotowaniem cennego związku. 

Etykieta dawania prezentów

Nawet jeśli nie popełnisz poważnych błędów, które mogłyby doprowadzić do zwolnienia osoby, zadbaj o to, abyś nadal używał finezji, jeśli chcesz wykorzystać swój program prezentów na swoją korzyść. Efektywne dawanie prezentów biznesowych jest sztuką, więc zanim zaczniesz kupować prezenty, musisz wziąć pod uwagę poniższe główne problemy:

Prezenty biznesowe

Osobowość

Zawsze jest wspaniale, jeśli Twój prezent nosi w sobie osobowość, ale prawdziwym problemem jest to, czy prezent odzwierciedla również zainteresowania i osobowość odbiorcy. Czy odbiorca uwielbia surfować? Jakie kolory kochają? Czy szaleją za perfumami? Bądź dyskretny, starając się poznać te szczegóły od momentu, w którym to zrobisz, sprawi, że poczujesz, że naprawdę Ci na nich zależy, ponieważ poświęciłeś swój czas na zrozumienie ich smaku i stylu. 

Odpowiedniość 

Musisz również zadbać o to, aby wybrany przez Ciebie prezent odpowiadał relacjom biznesowym. Nie ma to wiele wspólnego z wartością pieniężną transakcji biznesowej ani z czasem, jaki spędzasz z nimi w kontaktach biznesowych. Zamiast tego, chodzi raczej o bliskość tej relacji.

Jeśli klient wydaje się zbyt biznesowy lub powściągliwy, nigdy nie próbuj rozluźnić go bombkami, ponieważ może to spowodować odwrotny skutek. Nigdy nie bądź zbyt hojny lub zbyt osobisty z prezentami, jeśli związek jest jeszcze nowy. Ogólnie rzecz biorąc, częstotliwość wręczania prezentów musi być ograniczona do specjalnych okazji i dużych świąt. Jeszcze raz, upewnij się, że nie sprawiasz wrażenia, że dajesz obdarowanemu łapówkę. 

Właściwy czas

Oczywiście święta to najczęstszy i najbardziej popularny czas na rozdawanie prezentów biznesowych. Jednak prawdziwymi mistrzami w rozdawaniu prezentów biznesowych są ci, którzy znają inne pory roku, które mogą mieć bardziej znaczący osobisty wpływ na relację. Na przykład, prezenty urodzinowe są imponujące, ponieważ pokazują, że podjąłeś wysiłek, aby dowiedzieć się kilku rzeczy o odbiorcy. Inne ważne daty, takie jak dzień rozpoczęcia współpracy biznesowej lub rocznica nowej pracy, również mogą być świetną okazją do rozdawania prezentów. 

Prezenty biznesowe

Można też zaznaczyć inne wydarzenia, takie jak narodziny dziecka, promocja lub ukończenie ważnych projektów. Nie ma znaczenia, czy po prostu trzymasz się bezosobowych okazji i ustalonych świąt, czy też idziesz bardziej osobiście z życiem osobistym odbiorcy, w zależności od charakteru związku. Może się to wydawać nieco aroganckie lub natrętne wybranie niewłaściwego wydarzenia na prezent. 

Prezentacja 

Idealne prezenty biznesowe Habeco są prawdziwe i pokazują dokładnie to samo. Musisz zachować szczególną ostrożność podczas przygotowywania prezentu. Użyj ładnego papieru pakunkowego i wymyśl odręczną kartę osobistą. To może być tak samo ważne jak sam prezent biznesowy, ponieważ wiadomość, którą masz dla odbiorcy, przekaże Twoją szczerość i intencje. Jest też kwestia, czy wręczysz go osobiście, czy wyślesz pocztą. Mailing może zmniejszyć poczucie obowiązku po stronie odbiorcy, a to może również stworzyć nieoczekiwaną przyjemność w rutynowym dniu pracy. Kiedy związek to gwarantuje, wysłanie prezentu do domu odbiorcy może nadać mu bardziej osobisty charakter, szczególnie jeśli prezent upamiętnia osobiste okazje, takie jak urodziny. 

Kiedy wiesz więcej o prezentach biznesowych i o tym, jak powinieneś je rozdawać, łatwiej będzie Ci je wykorzystać z korzyścią dla Twojej firmy jako całości. Daj mu czas i uwagę, aby zapobiec wszelkim błędom po drodze.

Posty z tej samej kategorii: